...
trenduri

Ce va aduce 2022 în materie de trenduri în plățile digitale

Anii 2020 și 2021 au fost perioada de tranziție către digital când plățile digitale, online banking-ul, integrarea mPOS și piața cripto au devenit din trenduri adevărate industrii cu creștere accelerată.

Înainte de a discuta despre ce va aduce noul an 2022 în plățile digitale, vom face o scurtă retrospectivă a direcțiilor principale ale industriei, în 2021.

Ce tendințe au dominat 2021?

Tendința de digitalizare a fost accelerată de pandemie, iar Fintech a fost pregătit să suplinească noile nevoi ale clienților. Normelor de igienă mai riguroase au determinat oamenii să caute metode de plată fără contact. Plățile digitale aduc numeroase avantaje, așa că au fost adoptate rapid atât de clienți, comercianți, cât și de companii.  De asemenea, a fost înregistrată o creștere semnificativă a plăților digitale, fie că vorbim despre plata cu cardul, telefonul, ceasul sau alte device-uri. În România, tranzacțiile cu cardul au întregistrat o creștere de 60% în perioada pandemiei, arată un studiu care acoperă perioada iunie 2019 – iunie 2021.

Online banking-ul a înflorit odată cu schimbarea comportamentului clienților în ceea ce privește gestionarea finanțelor. Serviciile oferite de online banking sunt comode și rapide, clienții au control digital asupra contului bancar, fără a mai fi constrânși de deplasarea până la un ghișeu sau de programul de lucru al băncilor. Pe baza acelorași criterii de comoditate, o altă industrie care a explodat este și e-commerce.

Alte subiecte care au zguduit anul 2021 în materie de trenduri au fost metodele de protejare a banilor: autentificarea biometrică și confirmarea plăților în doi pași. La rândul ei, piața cripto s-a bucurat de înflorire, tot mai mulți utilizatori au început să tranzacționeze criptomonede.

Ce trenduri sunt preconizate în 2022?

În anul 2022 vor fi stabilizate schimbările efectuate în ultima perioadă de timp. Trendurile anterioare vor deveni normalitate, iar noile preconizări vizează:

  1. White labelling – metoda prin care produsele fintech sunt rebranduite de producător, iar apoi vândute. Produsele de acest tip oferă oricărei afaceri posibilitatea de a avea un portal de plată folodind soluții Fintech.
  2. Securitate puternică – siguranța datelor este esențială în soluțiile Fintech. O industrie care țintește către digitalizare completă trebuie să dispună de metode puternice de apărare contra atacurilor cibernetice. Mediul digital poate părea vulnerabil în ochii multor clienți, așadar soluțiile Fintech încearcă să ofere siguranța datelor și siguranța tranzacțiilor. Securitatea și transparența sunt aspecte pe care clienții le așteaptă în mod special.
  3. Artificial Inteligence (AI) și Machine Learning (ML) – cele două au roluri complementare în misiunea Fintech de a soluționa, în mediul online, serviciile financiare operate până acum la băncile tradiționale. Artificial Inteligence consolidează securitatea și îmbunătățește serviciul de clienți prin introducerea chatbot-ului. De asemenea, AI colectează și analizează date despre utilizatori, pentru a genera un profil cât mai exact pentru oferirea serviciilor bancare personalizate. Machine Learning în Fintech a digitalizat lucrul manual și operațiunile repetitive, pentru a spori eficiența. Prin automatizarea proceselor, ML sporește productivitatea, optimizează costurile și îmbunătățește experiența utilizatorului.
  4. Blockchain – este cea mai puternică și sigură inovație financiară când vine vorba de tranzacții digitale. Managementul blockchain nu ține de o singură persoană, companie, guvern sau bancă, el este distribuit. Blockchain va continua să rămână printre trenduri.
  5. Buy now, pay later (BNPL) – Cumpără acum, plătește mai târziu, aplicații precum Klarna sau Affirm au implementat această formă de finanțare. BNPL presupune achitarea unui produs prin mai multe plăți, fără să se perceapă taxe sau dobândă.
  6. Open banking – are potențialul de a revoluționa sectorul financiar, dacă băncile tradiționale își combină activitatea cu inovațiile Fintech, pentru a îmbunătăți experiența consumatorului și serviciile oferite.

MonePOS în trendurile 2022

MonePOS by AROBS își menține misiunea de digitalizare a plăților. Clienții preferă să plătească contactless, prin simpla apropiere de terminal, iar comercianții își sporesc eficiența afacerii.

N-ai apucat să-ți iei mPOS în 2021?

Nicio problemă, 2022 poate fi anul tău în care să faci primii pași în digitalizarea încasărilor.

Contactează-ne dacă ai nevoie de ajutor sau alte de detalii

Urmărește-ne și pe social media:

MonePOS-logo-trs

Suntem ONLINE

Copyright © 2021
by AROBS Transilvania Software

Cluj-Napoca

Ciprian Fonoage

Email: [email protected]
Telefon: 0741 227 627