codul QR

Codul QR are parte de o a doua tinerețe odată cu explozia Fintech

Cu siguranță ai observat tot mai des, în diferite locuri prezența codului QR, gata să te ghideze către un anumit site a cărui tematică poate varia. Codurile QR sunt utilizate cel mai adesea de pe telefoanele mobile și joacă rolul unui portal care direcționează către un site web. Accesarea “hyperlinkurilor fizice” prin intermediul codului QR face legătura cât mai simplă dintre lumea fizică și digitală.

Și MonePOS by AROBS folosește codul QR! După efectuarea cu succes a plății contactless, pe ecranul mPOS-ului apare codul QR care oferă acces către bonul în format digital.

Despre QR cod și cum funcționează

Denumirea de QR cod este prescurtarea de la Quick Response Code. Folosind fie camera foto a telefonului, fie aplicații speciale pentru citire (ex: Google Lens), se scanează codul QR care direcționează utilizatorul către o pagină web.

Spre deosebire de un cod de bare care are o formă dreptunghiulară și conține informații sumare, strict despre produs (data de producție, data de expirare, numele producătorului și prețul) codul QR funcționează asemănător doar ca poate transmite o cantitate mai mare de informații. Datorită formei pătrate, codul QR conține mai mulți pixeli, deoarece acesta este afișat atât orizontal, cât și vertical.

Cum a apărut codul QR?

Codul QR a apărut încă din 1990, la inițiativa lui Denso Wave, o filială a Toyota, din nevoia de stocare și redare a mai multor informații, pe care un simplu cod de bare nu le putea furniza. Accesarea informațiilor despre automobilele în curs de fabricarea era mult mai ușor de făcut cu ajutorul dispozitivelor digitale, cel mai adesea, telefoanele mobile, așadar s-a optat pentru folosirea codului QR.

Codul QR nu colectează informații personale

Conform Kaspersky, informațiile colectate de codul QR sunt vizibile doar pentru creatorul codului. Datele oferite includ numărul de accesări, orele la care a fost accesat codul QR, locația și tipul sistemului de operare al dispozitivului cu care a fost scanat.

Cu ce ne ajută codul QR în fintech?

Codurile QR sunt caracterizate de simplitate, versatilitate și modul ușor de folosire, de aceea scopul pentru care ele sunt utilizate are un spectru larg. De cele mai multe ori, codul QR este folosit  în acțiuni de marketing, spre exemplu pentru oferirea unui discount, trimiterea unui mesaj predefinit, oferirea informațiilor de contact, acces către videoclipuri sau alte pagini etc.

Când vine vorba de domeniul tehnologiei financiare, China a revoluționat modul de folosire a codului QR. Folosit ca o alternativă viabilă de plată digitală, codul QR permite clienților să achite printr-o simplă scanare. Fenomenul foarte popular aduce beneficii economiei în curs de creștere a țării. De asemenea, notorietatea de care se bucură pare a fi cea care îl readuce în uzul și în atenția societății.

Conform Statista, folosirea codului QR ca metodă de plată a crescut foarte mult ulterior începerii pandemiei COVID-19. Respondenții din SUA și din Marea Britanie susțin că au observat folosirea codului QR cu o frecvență mai mare decât anterior pandemiei.

Codul nu este vulnerabil atacatorilor, dar poate fi contaminat site-ul pe care utilizatorul este direcționat. De aceea, este recomandată folosirea codurilor QR doar din surse de încredere.

Și MonePOS are QR cod!

Soluția de plată MonePOS by AROBS folosește codul QR pentru emiterea bonului în format digital, diminuând astfel consumul de hârtie pentru printarea bonurilor. Bonurile fiscale nu sunt nici măcar reciclabile, așadar ele pot fi înlocuite de cele digitale care nu cauzează niciun rău mediului.

Dacă plata contactless este digitală, de ce să nu fie și bonul?

Sau scrie-ne pentru mai multe detalii

Suntem ONLINE

Copyright © 2021
by AROBS Transilvania Software

Cluj-Napoca

Ciprian Fonoage

Email: [email protected]
Telefon: 0741 227 627