...
La doar 10 ani de la apariția tehnologiei cloud care a avut loc la începutul anilor 2000, proprietarii de afaceri și angajații începeau deja să utilizeze sisteme POS moderne. Acestea ofereau un avantaj major: mobilitatea. De atunci și până în prezent, soluțiile mPOS continuă să facă cumpărăturile mai plăcute pentru clienți și mai eficiente pentru comercianți.
În episodul 2 am surprins cum au apărut primele sisteme POS electronice și cum au devenit populare datorită tehnologiei cloud.
În acest episod vom afla ce a determinat dezvoltarea POS-urilor moderne după anul 2000, până la dispozitivele performante din zilele noastre. Iată ce ne spune istoria:
La începutul anilor 2000, odată cu tehnologia cloud POS, s-a dezvoltat în paralel o altă tendință majoră în istoria punctelor de vânzare: chioșcurile de autoservire. Autoservirea are, de fapt, o istorie mult mai veche, prima stație de benzină cu acest concept fiind gândită în 1964 de către proprietarul unui magazin din Denver, Colorado.
Conceptul a fost preluat în comerțul cu amănuntul abia în 1990 când un întreprinzător din New York a introdus „robotul de serviciu”. Acesta se referea la casele de marcat cu autoservire. În doar 10 ani, aceste case de marcat erau obișnuite în marile magazine alimentare din întreaga țară.
Conceptul de autoservire s-a extins apoi în industria aeronautică, reducând cozile lungi la aeroporturi cu ajutorul chioșcurilor cu ecran tactil. Astăzi, aceste chioșcuri erau prezente peste tot unde există un POS sau o casă de marcat.
IBM a avut un rol important în dezvoltarea de sisteme POS, încă din anii ’60. După 2000, comercianții cu amănuntul căutau soluții open-source pentru comoditate și economii de costuri. Astfel, IBM a creat IBM Retail Environment pentru SUSE Linux, o soluție software ce combina o versiune specializată a sistemului de operare Linux cu unele dintre sistemele hardware și software IBM. Acesta putea fi folosit atât în magazine, cât și în alte tipuri de afaceri. Alte inovații au fost: sistemele SurePOS, Any Place Kiosk și Self Service Checkout.
Astfel, IBM a creat sistemul IBM Retail Environment pentru compania SUSE, un sistem software creat pentru magazine și alte tipuri de afaceri.
După 2010, dezvoltarea de sisteme POS bazate pe cloud a coincis cu noile tendințe legate de POS-urile mobile. Întreprinzătorii și angajații au realizat imediat avantajul major de a încheia tranzacții în timp ce se deplasau. Mai mult, consumatorii începeau să se bucure de eficiența și rapiditatea de a achiziționa bucuri și servicii prin simpla atingere a smartphone-urilor de POS-ul mobil, datorită tehnologiilor NFC și Bluetooth.
Așadar, sistemele POS au avut o istorie îndelungată, cu salturi mari realizate în special în ultimele decenii. În prezent, implementarea de sisteme POS în afacere nu este doar o necesitate, ci un avantaj major pentru întreprinzători.
Încă din 2018, MonePOS by AROBS contribuie la eficientizarea plăților digitale în afaceri din industrii precum: FMCG, curierat, retail, mobilitate urbană și multe altele. Soluția de plăți digitale contactless și paperless MonePOS te ajută să închei tranzacții rapide și sigure în doar 10 secunde, oferindu-ți avantajul mobilității.
Nu uită că cei mai mulți dintre consumatori preferă să plătească cu cardul, telefonul sau ceasul. Așadar, ca să oferi servicii de înaltă calitate, digitalizează-ți afacerea cu MonePOS by AROBS!
Cluj-Napoca
Ciprian Fonoage
Email: [email protected]
Telefon: 0741 227 627