mituri

Mituri și preconcepții despre plățile contactless

Uneori se întâmplă ca aparițiile din tehnologie să fie supuse unui filtru de suspiciune din partea publicului și astfel se nasc diferite mituri. Și plățile contactless au suferit același proces când au apărut, iar ulterior au devenit foarte populare. Noile preferințe de plată ale clienților au mobilizat și comercianții să fie echipați oriunde cu dispozitive mPOS ca să poată accepta plăți digitale.

În acest articol de blog vom discuta câteva dintre cele mai întâlnite mituri despre plățile contactless:

1. Hoții de buzunare electronice

Mit: cel mai popular dintre mituri este cel al hoțior de „buzunare” care îți pot fura din banii de pe card dacă se află suficient de aproape de tine cu un POS sau cu un anumit device.

Tehnologia NFC care face posibilă citirea cardurilor trebuie să fie atașată de un POS. Pentru a deține un terminal point-of-sale (POS) valid și funcțional, acesta trebuie să fie identificat și înregistrat de unul din furnizorii de pe piață.

Pentru a putea realiza tranzacția, hackerul trebuie să se afle într-o arie de câțiva centimetri de cardul tău – atât de aproape încât să invadeze evident spațiul personal. Să presupunem că hoțul reușește să finalizeze o tranzacție neautorizată. În acest caz, banca și autoritățile pot depista acest tip de nereguli. Un alt filtru de protecție de care beneficiază utilizatorii cardurilor este limita de tranzacționare, care variază ca sumă în funcție de țară și care odată depășită necesită introducerea codului PIN.

2. Furtul datelor cardului pentru tranzacții

Mit: Există dispozitive de citire a NFC suficient de sensibile care pot capta datele cardurilor în locuri aglomerate.

Este imposibil să clonezi un card contactless, deoarece datele cardului sunt criptate. Pentru fiecare tranzacție este generat un cod unic transmis între card și terminal, cod care poate fi folosit o singură dată și securizează fiecare tranzacție.

3. Furtul datelor și cumpărăturile online

Mit: Dacă hoțul reușește să îți fure datele cardului, poate face cumpărături online, cu telefonul sau chiar să îți fure identitatea.

După cum discutam anterior, furtul datelor unui card este cu mult mai dificil decât pare, dar dacă într-adevăr se întamplă, singurele date obținute vor fi numărul cardului și data de expirare. Cumpărăturile online presupun mai mulți pași de autorizare și codul CVV nu poate fi interceptat electronic.

De asemenea, identitatea victimei este intactă și nu poate fi furată pentru că numele deținătorului de card sau adresa acestuia nu pot fi transmise – informațiile nu se găsesc în format digital pe card.

4. Băncile nu iau nicio poziție față de tranzacțiile neautorizate

Mit: Dacă ajungi în poziția victimei, clientul trebuie să suporte consecințele.

Mastercard a declarat Zero Liability Policy, la nivel global – dacă un client ajunge în postura victimei și îi sunt furate datele cardului, acesta nu este responsabil pentru tranzacțiile frauduloase la care este supus.

mituri_mastercard

Visa adoptă aceeași politică de Zero Liability pentru clienții lor – chiar dacă securitatea în mai multe straturi a reușit să mențină ratele de fraudă stabile.

 

mituri

 

Primul card contactless a apărut în anul  1995 și a fost produs de firma de transport Seoul Bus Transport Association. În zilele noastre, 27 de ani mai târziu, majoritatea cardurilor sunt contactless și sunt folosite zilnic fie în format fizic fie digital. Fie că e vorba de card, telefon sau ceas, plata cu cardul contactless este folosită și preferată de către clienți, realizând zilnic milioane de tranzacții.

Tranzacționează în siguranță cu MonePOS. Contactează-ne pentru detalii:

Urmărește-ne pe social media:

Suntem ONLINE

Copyright © 2021
by AROBS Transilvania Software

Cluj-Napoca

Ciprian Fonoage

Email: [email protected]
Telefon: 0741 227 627